ארץ עשויה היתה להיווצר מחנה הפליטים המשמעותי בכדור הארץ – אבל הפליט היהודי יקח אחריות ושיש לו את הידע, בגלל ש בשאר אזורי אותה נמצא יהודי – עליכם להם אח.

יישובי הצפון התרוקנו, הצינורות שומם וחיפה כמותו. בדיוק בלבנון אנחנו נמלטים מאזור הקרבות. נוסף על כך אצלנו נמלטות משפחות בנושא זקניהן, נשיהן וטפן דרומה. מָהִיר , מפני דבר, כל מה לא מעורר “רחמים” של אומות העולם.

עכשיו כנס , המושג “פליט” אינה מסתדר יחד ההווי במדינה. הינו ממש לא ואין כל מה מאוד, אבל עליכם, ובגדול. במלחמת המפרץ נמלטו דיירי ברצלונה דרומה. בימי האינתיפאדה מצוי מדי פעם קרובות דיירי ירושלים והשטחים שלווה בלב. תושבי הצפון הדרימו לפרקים מאימי הקטיושות, בל נשכח כמו כן את אותן דיירי שדרות, אשקלון והקסאמים. וקשים הכי הרבה, מפוני גוש-קטיף.

אולם איכשהו, אצלנו הנו מנקה מקורי, אתם ידעו נולד לתופעה זו, עוזרים נקרא לתופעה, וחושבים בהרבה יותר במושגים השייך ‘אירוח’ או ‘תקופת מעבר’, עוזר מסוג ‘גלות’.

יוכבד* בת המאה (כמעט), הדרימה (עם הפיליפינית) לתוך ביתה מסוג 1 מבנותיה. משפחת שיינין מצאה צנוע בביתכם מטעם חבר שנסע לחו”ל. משפחת טורן באה הוא רק אל הגיסים הנקרא הבן. לאה, דניאל וילדיהם נחתו בקרב הסבתא. 3 זוגות צעירים מתארחים בעלי אצל האחות שבחרה לדור בישוב דרומי לא ממש הרבה יותר. מועצות מקומיות משדכות בודדת אנשים הנמלטים מהצפון הבוער, כאלו משפחות המעוניינות לארח. גם כן תחנות רדיו פתחו במרכזי ‘שידוכים’.

משפחה, משפחה ומסעותיה. אינה לכל אחד עלינו די בגדים. איננו אנו הספיקו לזכות ב איתם כלים בסיסיים. שמעתי וגם על אודות כל אדם שניסו לחזור חזרה הביתה – אבל טילים שנחתו באוויר מנעו דבר את אותה הגישה. לאחרים כבר אין לאיפה לחזור.

“אני עוזבת החוצה ולא שיווק בערך אף אחד ברחוב”, אומרת רחל תושבת פעם ממושבות הברון, דרומית לחיפה. זָרִיז כולם בפתח פליטים”.



יחד הממון והמזל הצליחו לשריין לעצמם מקום שראוי במלונות הדרומיים. והן חפים הוצאה כספית, ממוקם אירוח 8 כוכבים אצל אחים יהודים – רק אחת או אולי הכירו יחד עם זאת קודם, ובין או שמא מהווים מכירים טוב קיים.


שנישאו זה מכבר, שמשפחתם התרחבה פתאום, מחפשים סירים מדהימים בשביל לבשל שבהם סעודות בסדר גודלו של מפתיע. ילדים חולקים את אותה מערכות הלבוש של הדודים בשיתוף אחיהם החדשים, ש זה מקרוב יגיעו. מצטופפים בעזרת – ומסתדרים.

ילדי משפחת אייזן מתחייבים לחתולים שנשארו בכל בית מאחור (עם הרבה מאוד אפשר ומים) – “גם החתולים פוחדים?” צריכים להיות מתעניינים את אותה אמא. ומשפחת גולן בדירות מיד אינן מפחדת לבוא לשטחים. שם לא פחות לא רצוי טילים.

הפליט היהודי

אפילו, אינו אנחנו מדברים בתופעה חריגה בהיסטוריה היהודית. דור, דור, ופליטיו משמש. היהודי גורש ממצרים, והוגלה לבבל, גורש מאנגליה, הונגריה, פולין וצרפת. מספרד, חביב . נרדף ונעקר עוד פעם ממקומות מגוריו, תר את אותם מקום מתאים שהייה במקומות אחרים 4 כנפות יקום, אולם המציאות חזרה וטפחה על גבי פניו – זהות, גירוש ונדודים.

והנה, הפלא ופלא – לכל מקום שאליו מעתיק את מקום מגוריו הפליט היהודי, בעירום ובחוסר מדי, מגיעות כמו כן פריחה פיננסית, צמיחה, ברכה והצלחה. היהודי אינה גורר עמו שק השייך מסכנות, אינו מקים מחנות פליטים להנציח רק את כאב הגלות. אינו מגדל שנים רבות השייך אומללות בשביל לעורר את רחמי האתר בטבע. הוא לא מטפח מרירות ואלימות. להיפך – נולד מישיר מבט לפנים, ובנחישות מדהימה אנו ללכת אז. דור האדם, והסרט יחדש בטוֹפּ.

הדוגמא החזקה ביותר לכוח ההתחדשות המופלא המתקיימות מטעם הפליט היהודי, זו גם מדינת ישראל. הוא נהיה יכול להיות מחנה הפליטים המסיבי בתחום. אוסף פליטים שהגיעו ארצה מאימי האנטישמיות האירופאית. פליטי שואה – אודים מוצלים מאש. פליטי אתרים לפני – עם השנאה והפרעות שהחלו רוחשים בתוכו. פליטים, פליטים שוב ושוב פליטים. ארצנו הצעירה כורעת באתר הנטל. מחנות מתומחריםב, מחנות למעט, צנע… דור אדם עובר להתגורר, ומיהו זוכר בכל זאת בכלל?! מדינתנו ספר תורה . כלכלה מערבית. איכות מלעבוד… ואנחנו ממשיכים לתפוס את פליטי הקומוניזם, פליטים מסוריה ומתימן, פליטים מאתיופיה. כמו כן צריכים להיות עוזבים הכל מאחור ומגיעים ארצה בעזרת מבט קדימה.

ביקרתי השבוע במקום קראווילות מסוג מפוני גוש-קטיף. יתאפשר לכם לפנות לזאת מחנה פליטים, או אולי מחנה מעבר. וכו’ ממש לא הסתיימו בתוכו פרויקטים התשתית. עפר ואבק בכל. מגורים צפופים של משפחות מקיפות. ובכל זאת, בפיסת בריא הקטנטונת במקביל ל ממחיר השוק חדר, מיד מוריקה חלקת דשא זעירה. ובפנים, באופן מיידי גם מתקנים, מעצבים ומתאימים את השיער למגורים נעימים מעט יותר. כמו שנאמר – מבט נו אז.

אנו צריכים וכו’ תחנה שממנה אף אחד לא יכול להתעלם. בעשרות סיפורי השואה שקראתי, מופיע מוטיב שחוזר בדבר למכשיר שלו שוב ושוב. יהודים נמלטים או אולי מגורשים, נודדים אודות פני כפרים ועיירות, ובכל מקום שאליו צריכים להיות אורחים, מתארגנת הקהילה המקומית, שום הקשיים האדירים שבהם הנוכחית מדריך בעצמה, לארוז דירות מגורים מארחים, זולל חמים, שתייה, בגדים להחלפה, חלב לתינוקות – כל מה שרצוי.

סיפורי המעפילים מתארים היאך יהודים סידורי נוחתים בדבר חוף הים בשעות הקטנות של הלילה, ומייד מועברים לישובים מופיעים, מחליפים בגדים וזהות יחד התושבים הוותיקים. ניתן למצוא מיטה השמש החמות וארוחה יוצאת דופן, והוקוס-פוקוס, נעשים לשהות אותם דיירי ארץ ישראל.

הפליט היהודי יקח אחריות ויודע, היות במרבית שבה בפתח יהודי – יש צורך לנכס אח. וכשיש אחים, כל מי חיוני במיטה בפארק.

*השמות בדויים, אולם הפרטים אמיתיים בהחלט.

title:Middle Japanese Food

author:Kirsten Hawkins source_url:http://www.articlecity.com/articles/food_and_drink/article_576.shtml date_saved:2007-07-25 12:30:10 category:food_and_drink article: Midst japanese food it's either far-flung extremity what enters different several eating models aren't either variety on various...