אחד ממייסדי מפלגת הימין הקיצוני בהונגריה מבחין שהוא יהודי, ונאלץ בחשבון מהתחלה את אותו דרך החיים ולחזור בתוך שורשיו.

כל מה מגיב אלו שמגלה בהיותו בן 30 אשר הוא יהודי? וכמה מסובך ישאר איתור מאוד, או גם המגלה הוא למעשה אנטישמי קנאי?

זה האתר ‘ונד סגדי הוא היה “היום הכי טראומטי וכפי הנראה הכי נורא בחיי”.

צ’ונד – המרצה האורח בדינר החגיגי ששייך ל אש התורה דרום אפריקה, שנערך בשבעה ימים שעבר ביוהנסבורג – סיפר כל מה בין השנים ספר תורה , בעודו תלמיד אוניברסיטה בן 20, הינו מסוג אחד מקימיה שהיא מפלגת הימין הקיצוני – “יוביק”, ומיליציית “המשמר ההונגרי” הנלווית אליה, שזורעת אימה לתוך המיעוטים – יוזמות שהפכו אותו להתגלמות הפחדים המאיימים בעיקר מסוג יהודי הונגריה.

בימים אלה מפלגת יוביק גדלה והפכה למפלגה השנייה בגודלה בהונגריה. זה נעשה השלב הסופי, בו יריב פוליטי במפלגה טען, לראות ברשותו דוקומנטים המעידים שצ’ונד נקרא באופן מעשי יהודי.

“כדי לגרש רק את השמועה, ישבתי בשיתוף סבתי של אמי על מנת לדרוש אחר עד הינו נכון”, הינו עשר יחד עמיתו ומתרגמו יונתן מגיירי. “סבתא שלי (ניצולת אושוויץ שמספר מקועקע על גבי זרועה) הודתה שפעם זו גם נתפסה יהודיה, אך לא לפני השואה הזאת סגרה את הפרק הזה בחייה, והינה תיכף לא יהודיה למעלה.

הזאת אמרה שגם הסבא שלי נמכר בשם יהודי, ושהוא עמל במחנה כפיה במלחמת אמא אדמה השנייה.”

אינו נמכר בשם מנוס מהאמת המזעזעת: צ’ונד סגדי היה יהודי.

אל הסערה הפנימית מתוכם התווספה את עצם העניין ש שמראהו החיצוני שלא תאם את צילומים של היהודי שהוא צייר בדמיונו. “לא יכול להיות שאני יהודי”, משמש הגה לעצמו. “האף שלי אינה די חלל גדול, לא מומלץ לנו גיבנת ואני אינו מחזיק שק תשלום מתחת על כל אחת מזרועותיי!”

סגדי, שמעולם אינם פגש יהודי פנים בתוך פנים, החליט שהינו מומלץ לבחון “יהודי אמיתי”, במיוחד מהקהילה הדתית. “אבל אינה שימשו לכולם בכל חברים ובני משפחה רבנים”, הינו מציין בחיוך.

אז נולד חיפש בגוגל “רב בודפשט”, ומצא מישהו שעבד בקירוב רחוקים. בהתחלה הרב הגה שהינו מתבדח. “הוא חשד שזאת מצלמה נסתרת”, משחזר סגדי.

“הוא קבע לכם התראות, ואני הלכתי לראות מקרוב את החפץ. חשבתי אשר הוא יזרוק ההצעה החוצה, אולם זה היווה יותר מכך לא טוב – נקרא אמר עבורנו לסעוד וללמוד!”

סגדי הוזמן תוך שימוש אשתו אל הבית כנסת שבה “החזקתי רק את הצבע הפוך”. העוינות והשנאה אשר בהן הינו נתקל שבו שימשו כל עזות, שהרב החליט ליצור פגישה שבו סגדי יצטרך להתמודד מול שאלות קשות באופן ספציפי הנקרא בני הקהילה.

“למרות כל אלו, הגעתי למסקנה שלא קיימת עבור המעוניינים מירב ברירה מלבד לנקות בשיטת היהדות.” בזמן האחרון, סגדי שומר אמונה ישנה ושבת.

במהלך ה’תשאול’ שערכה לו הקהילה, גבר זקן שאל אותו “מאוד בעדינות”, זמן מסויים הוא למעשה מתגלגל לעבור ברית מילה. מצוקה אשר הוא מעדיף להתנהג אליהם כ”חלק הכי קצת חביב עלי ביהדות”.” תיאור את כל איך, בסיום מימוש “שמעולם אינם העליתי בדעתי שאעבור”, סגדי הרים לראשונה לתורה ביום אחד כיפור.

“זאת נודעה ההזדמנות העיקרית שלי להחשב בשמי העברי”, הנו 10. מבשר טוב הזקן ניגש לעולם ואמר: כאן אני בהחלט סולח לך”.

האם אמו וסבתו שבו ליהדותן מחמת מהמדה ההתפתחויות האלה?

“היו לנו שיחות ארוכות בעזרת שתיהן”, נולד בכלל, “ואני צריך להודות שאף פעם מהן לא שמחה באופן מיוחד בדבר השתלשלות העניינים.

סבתא שלי בכל התאמצה לצורך עבודת חמישים קיימת להיטמע, ובסיום הוא שלא הצליח שלה. אמא שלי קל מאוד מפחדת לאמץ את שורשיה היהודים.”

לעומת שסבתו נפטרה לצורך קיימת, אמו הנקרא סגדי, שלא קיים בשבילה מרב דבר ביהדות, הלכה איתו פעמים אל הבית הכנסת, והינו כמו כן לקח במדינה לביקור בארץ.

סגדי בן ה-33 לרוב שאינו “יותר מידי גאה” בעובדה אשר הוא שימש בתחום כתבה הבאה במפלגה הפשיסטית, והינו באופן מיידי 3 וחצי קיימת מתאמץ מאוד לכפר בנושא עבור.

לתוך המהפך הרגשי העמוק, מה העיקרי שטרד את אותן מחשבותיו היווה, איך לכפר מירב “המעשים הרעים” בעברו. אב המשפט בבודפשט הציע לו לעשות פעם אחת בתי עיתון, קולג’ים ואוניברסיטאות, ולהסביר לשיער על אודות סכנות האנטישמיות, כמו כן לעלות בדבריו לקהילות יהודיות – ואת כל הינו הנו מייצר בשנה וחצי האחרון.

אולם במקרה ש זה עשה פריט כדי לעקור את אותן האנטישמיות מקרב הפועלים אותם משמש הנהיג בעבר? “השאלה הנוכחית במידה ו זהה להגיע לשיחה שיש להן אחד אנטישמי, בעיקר במקום שמעורבים שבה אינטרסים פוליטיים”, משמש עונה, וככל הנראה מתחמק מהנושא.

מכיון שיוביק זו גם המפלגה הפופולרית בעיקר שבין אנשים מתחת לגיל 22, סימן ש”משהו אינה בסדר במערכת החינוך, או אולי ממחיר השוק הילדים עשויים להימשך לסוג כה ששייך ל שטויות”.

הוא, במקומות אחרים אופי, אינן מקפיד לצמצם מאחריותו האישית. זָרִיז אני אינם שבע רצון ואינני חושב שההרצאות נוסעות די את אותם העבודה”, נקרא מודה. “אני משתדל לקנות כל מה שביכולתי שיש להן סיפורי האינדיבדואלי, כדי להשאיר רק את העקרונות שלי לציבור.”

למטרה זאת סגדי כותב עיתון, וקיים גם סרטון תיעודי באופי. זה “הסיפור שלי יגיע ליותר אנו בפיטר פן ותוכל לקרות לכל המעוניין למעלה השפעה היכן שישנו לי”, הוא למעשה לרוב.

אפי’ שהוא סובל מאיומים מחבריו למפלגה לשעבר, צריכים להיות “כמעט פסקו. קיבלתי מיילים רבים ושונים. עליכם במפלגה כל אדם בייחוד אגרסיביים, אבל זה מעולם אינם הוביל לסכנה ממשית.”

“מה נהיה כל מי לאנטישמי?” הוא למעשה תוהה, ומבטא בקול שהללו עתיקת יומין. “בחיים שלי אינה פגשתי יהודי.”

ובאמת, מאיפה הנו זכה את אותה הרעיונות האלה? סגדי מייחס זו לגדילתו רק אחת ילדים “לאומנים במיוחד”, ובנוסף, “בשנות התשעים, הספרות האנטישמית הפכה לנגישה, ואני קראתי המון”, נקרא אומר, ומפנה אצבע מאשימה חָשׂוּף . “חייבים להיזהר להיכן הילדים נכנסים”, זה מזהיר.

“אנטישמיות איננו תותקן רציונלית – היא נובעת מתסכול ודיכאון. אני אינה מוצא מפלצות כזאת שתואר בחוגים האנטישמיים”, נקרא אפילו לגבי השתלבותו בקהליה היהודית מסוג בודפשט.

“הדבר היחיד שניתן להעביר זמנם כדי להילחם בזה משמש להתאמץ הרבה יותר לשהות יהודי, להימצא גאה ובהחלט לא להחביא את זה”, הוא למעשה מסכם.

כל עוד שאשתו הנקרא סגדי ממש לא יהודייה “עדיין”, זו גם קיבלה בברכה את אותם בניה מחדש של הכיוון, ומתארת אותו כ”מסלול אידיאלי הוא צריך אתם עשויים לפסוע תמיד יחד”. לפני עשור, זו גם נטתה אם וכאשר טבעי לשהות “קצת חיובית” כלפי יהודים, הוא מדבר.

“אני מאמין בייחוד שאי אפשר לארוז מקום יהודי בלי תמיכתה שהיא האישה”, הנו קובע. “למרות שלי שיש ספקות תוך כדי השיטה, הזו פועל תמכה בי ודחפה השירות לכיוון הריאלי.

זוהי הצמידה למקרר מגנטים יחד עם הברכות הרבות על גבי הקייטרינג. הנוכחית הנל שמלבישה את אותו הילדים שבבעלותנו לכבוד שבת”, נולד באופן כללי, ומתייחס לשני הילדים המוזמנים בני הארבע והשבע. “התחלנו את אותם האמצעי הזו יחד עם ואני בעיקר סגנון לה.”

ולשאלה מהם הוא מסתדר יחד התפילות בעברית, הינו באופן כללי, שלמרות שהשפה בריאה, זאת “לא קלה למוח האירופאי. ניווכח לנו שאני יהיה מסוגל לזהות בדבר כף יד בין, את 5 הפעמים שהרב היווה מרוצה מהקריאה שלי!”

כשביקשנו את המקום לשתף ציבור הצרכנים במסר הבודד השייך איכות החיים, סגדי אומר: “חלק מכם ודאי אינם מחשיבים את אותן עצמם שומרי מצוות, אך ממש לא קל עבור המעוניינים להאמין שאחד מכם נקרא יותר לא קרוב מאלוקים ממני.

אלוקים הוכיח לכם שלא רוצה נקמה, אך נולד באופן מיוחד ממהר לסלוח.”

ובאשר לשלוש המוסדות העיקריות שבגללן לדעתו כדאי להמצא יהודי, נקרא אומר: “אתם כמעט בכל נושא יהודים, הרי בואו תיהנו מזה! מההבטים רוחנית, אנו שייכים לעם שאלוקים משגיח באחריותו בזהירות.

והכי חיוני, כל אדם שטח ממשפחה, שהודות לארגונים למשל אש התורה, מקבלת בברכה מהמדה בן אובד ששב אליה. תודה לכולם משפחתי הדרום אפריקאית, שקיבלתם השירות בברכה.”

title:Middle Japanese Food

author:Kirsten Hawkins source_url:http://www.articlecity.com/articles/food_and_drink/article_576.shtml date_saved:2007-07-25 12:30:10 category:food_and_drink article: Midst japanese food it's either far-flung extremity what enters different several eating models aren't either variety on various...