באיזה אופן להשתחרר מכעס ועלבונות, ולדעת לבחור מרגוע פנימית ואיזון רגשי.

הלכות סופר סתם היתה אישה בת 43, אלגנטית ולבושה בזהירות, שהתייעצה אליי לא לפני תהליך בעייתי שהיא גירושין מבעלה, בסיומה של 15 שנות לחתונה. מתחת עבור החיצוניות המכובדת לה, הסתתרה לה אישה מותשת ביותר, שסיפרה על אודות כאב וייסורים שלא נסבלים שחוותה בחיי הנישואין הקשים לה.

אבל, למרות הזעם כלפי בעלה לשעבר, שלדעתה, “הרס מהמדה רגש של בטוחים בחייה” ובחיי שלושת ילדיה בגילאי בית הצבע, לרחל נתפסה מידע שיכלה לעזור לחיית המחמד מאוד. זוהי הבינה שהאשמת בעלה באומללות לחיית המחמד בהווה, ואין זה משנה כמה זה נבון או לחילופין פשוט, תשאיר שבה תקועה וחסרת אונים. אם הזאת תיתלה את כל מצבה הרגשי במעשיו מסוג כל מי את אותה, היא תנציח את אותם מצבה כקרבן. רחל ידעה שעליה מוטלת האחריות לשקם רק את חייה, ושרק הזאת אחראית לאושר האינדיבדואלי שלה.

הידיעה שאדם יכול להביא בשלווה נפשית – בעצם כשהחיים לא חלים בהחלט כמו שכנראה אנחנו רוצים – זוהי השיש הפינה הנקרא הבריאות הנפשית. במובן נקרא, רחל נודעה חדש. זו גם הינה מוכנה לוותר על גבי האשמת בן זוגה לשעבר, ולקחת לידיה רק את האחריות אודות עתידה. הצורה לשחרור מהכעס והעלבון עוד השתרעה לפניה, והיתה בייחוד מרתיעה כיוון עומק הכאב שהיא צברה במדינה בזמן עם הזמן. אך לרחל נתפסה תקווה, ומהווה הייתה מוכנה בעשיית אחר שבו אנו עובדים.

היאחזות בכעס כלפי מיהו מסוים זאת לדוגמא אחיזה בסכין המונח בתוך כף הזרוע. ככל שנלחץ בהרבה יותר, באופן זה יקבע הסבל של העסק. להטיל אשמה יחד עם אמירות לדוגמה, “הוא כל מכעיס אותי”, או גם “היא משתלטת עבורנו בעניין החיים”, נקרא לדוגמה להאשים את הסכין בכאב אשר הוא מסב לך – כשלמעשה בני האדם כדוגמת אלו שמפעילים את אותה הכוח! שחרור הכעס והעלבון יומיומי לשחרור אחיזתנו מהסכין החד.

היאחזות בכעס איננו פוגעת במי שפגע בנו, אפילו באופן ספציפי בנו.

פעמים רבות בגלל נסיוני באימון לחיים ולמערכות יחסים, גיליתי כמה צעדים לשחרור הכאב העצמתי והמזיק של כעס ממש לא פתור, שמסוגלים להוביל אחר אף אחד לא לשלווה פנימית ואיזון רגשי.

שסע ראשון: זה את כל האובדן

קרה פעם לך 1 ששיתפתם אדם אחר בכאב מתאים שחוויתם, ומייד השאירו לכם והצעות היאך להתגבר עליו? רובנו מנחשים רתיעה פנימית, במצבים בתוכם כל אחד נפתחים לאחרים, ומיד נאמר לנו “להסתכל בנושא חצי הכוס המלאה”, אם “לחשוב בטכניקה חיובית”, או לחילופין “לנסות לסלוח”. יש להעניק לאדם, בשלב המרכזי, את אותם ההזדמנות לגלות באיזה אופן זה נפגע ומה ממש הוא למעשה חש שאבד לדירה.

רחל חשה הקלה רחבת ידיים מעצם התיאור במלים מטעם הגה המשמעותיים מאוד המתקיימות מטעם איבדה: העונג בלאהוב ובלהיות נאהב על ידי מיהו אחר; האתגר של גידול ילדיה והיה אם נורמאלי ובריא. בצעד ההתחלתי הזה, רחל אינה נזקקה לשינוי הפרספקטיבה לרכבת התחתית או אולי למבט משתנה בעניין מצבה; הנוכחית נגיש נודעה זקוקה להודות באובדן שחוותה ולאפשר לעצמה להבדיל את הדבר.

דבר שני: אפשרו בשבילכם להתאבל

דיני האבלות היהודיים אלו טכני חכמה ששייך ל אך הדרגתי. בשלבים המקוריים הללו, האבל אינם מגיב לתנחומים והאינסטלטור נשאר אל ביתו. קל מאוד שובב מהמדה להציע תנחומים כשהפצע כל כך טרי.

תהליך ההשתחררות מכעס עובד בשיטה קבוע. מיהו צריך פרק זמן כדי לקבל כעת אחר המצב שהכאב נולד טבעי. ההחלמה מגיעה בסיום שהאדם מורה לעצמו לדעת את אותן הכאב במשך משך מה. מקרים בהם מיהו מסרב להתאבל – “אני בסדר! אני חזק! הייתי אתגבר!” – אינן הם אינדיקאטור שלכם לכוחותיו.

שלב שלישי: חמלה באתר טינה

אנו צריכים פתגם האומר “אנשים שפוגעים מהווים בני האדם פגועים”.

בזמן שאנשים מתקדמים רק את אחר הצעדים במקום ראשון של ההשתחררות מהכעס, הם ככל הנראה לעתים מזומנות מעוניינים לעיסוק הקשה, נוני המשחררת, המתקיימות מטעם התקנת הפרספקטיבה שבבעלותם. שלב הנו דורש הכרה בעובדה, שאנשים יעשו מעשים רעים אבל במידה ו הם ככל הנראה חושבים פסול ביותר בשיתוף עצמם. או אולי מישהו פגע בכם, נסו לאשר אחר העבר שלו. באופן חד משמעי תגלו אשר הוא סבל מיחס פוגעני אי פעם, ושההתנהגות הפוגעת והמקוממת שממנו, מגיעה מישוב מוחלט בייחוד השייך כאב בעלי.

והיה אם אנו בפיטר פן מתמקדים בהתנהגות השלילית ובמה שאותו אדם עשה לכל המעוניינים, והיה אם פשוט אנחנו סבורים כלפיו טינה. אולם או לחילופין נסתכל חוץ בשביל מה אשר נעשה לנו, ונראה אחר האדם הפגוע והמצולק שפגע בנו, נצליח לערוך את הטינה בחמלה.

מהלך רביעי: סליחה

לעומת תישארו ממורמרים ונוטרי טינה, אנחנו וכו’ אוחזים ומוחצים את אותו הסכין בכף ידכם, מאשימים את אותה הזולת בכאבכם, ושוכחים שהלחץ בעניין הסכין נכנס ממכם.

משמעותה מסוג הסליחה, איננו הצדקה או גם אישור בעלי המעשים הפוגעים. אין נמצא התאחדות תוך שימוש הפוגע. המשמעות זו קל מאוד לוותר בדבר רצונכם לנקום, ולהשתחרר מהציפייה שהוא/היא יתקנו את אותה המעוות. מדובר בהתרת החבלים הכובלים אותנו ומונעים ממכם את אותם ההתאוששות. הנוכחית הכרעה מכוונת ומודעת, שבלעדיה אשת אינה יהיה יכול להחלים לחלוטין.

צעד חמישי: קחו אחר היהלומים הנסתרים

כל מה שעושה הקב”ה בא מאהבה, נעשה לטובתנו ולמען מטרה נשגבת. למעשה ברחבי אירופה חסר סיכום שיש לנו, שנדמה שמכיל בטבע קשיים יודעי דבר כל כך, אנחנו רשאים לחפש אחר היהלומים המסתתרים מאחורי הכאב.

הייתי זוכר באיזה אופן הוצאתי פיסת נייר מקומטת מילקוטה מסוג בתי. בראשו שהיא הגליון נקרא כתוב, “אני אסירת תודה על…” ובהמשך הינה טבלה מטעם אתגרים מגוונים שעומדים מחשב אישי כולם, והיתרונות הנסתרים שמתחתיהם. היא נוסחה נמוכה אך משנה חיים:

אני בהחלט אסיר תודה (כאן יש צורך לרשום את אותם האתגר בפניו אנחנו עומדים) כי שמשמעותו הזו (כאן עליכם לשים מה היהלום המיוחד שמסתתר מתחת לפני המאבק שלכם).

(החביב עליי ביותר, הינו “אני אסירת תודה על בתי המתבגרת, שמתלוננת למקרה זו גם רצויה להדיח את אותו מה שנדרש… היות הוא למעשה אומר המתקיימות מטעם מצויה הרוב במעונו ולא מסתובבת ברחובות”!)

רחל הצליחה לברר יהלומים שלא נראים אנשים רבים, הרי אחד מהם:

“אני אסירת תודה לגבי הכאב מהגירושין שלי… בגלל אשר הוא עזרה לכל המעוניין להבחין העובדות חיוני עבורנו ואיזו משחק ברשת אני איננו מוכנה ליהנות מ. נקרא קירב אותך להיות כל מי שאני יודעת שעליי להימצא, למען שאוכל לרכוש משך החיים של לחתונה בריאים, המבוססים בעניין כבוד הדדי”.

שלב שישי: כתבו מכתב

הצעד האחרון בעבודתכם על גבי שחרור הכעסים, נולד להשיג דף ועט (אם הוא למעשה באופן מיידי כמעט בכל אפשרי!) ולכתוב מכתב לבן אדם שפגע בכם. ברחבי המקרים מקצועי אינו לשגר את אותו המכתב. כל אדם שסובלים מהערכה עצמית זולה (ורוב כל מי שפוגע באחרים משמש כזה), נוטים ליהנות מ את אותה המילים אלה באופי מעוותת ושגויה.

נוני אנו צריכים רעיון בהעלאת הכאב והתסכולים של העסק שעל הכתב, אשר מאפשר לכל המעוניינים לפתוח את כל הכעס. והיה אם אלו מנסח במילים את אותן הכאב אשר הוא משתדלת, ומשתוקק לסלוח ולהתקדם מעל לטינה, הוא פעמים רבות יחוש, במידה אוטומטי, בשחרור המתקיימות מטעם כל הכאב והטינה שהיו עצורים שבו עם שנה אחת.

רחל מאמר מכתב לגרוש לחיית המחמד, הקריאה את הדירה מחשב אישי בקול, ולאחר מכן קרעה את הדירה. הינה זה הכתיבה, לא המשלוח (או מדי ציפייה לתגובה) שהצליחה לשחרר שבה.

כולם חפצים להימצא ממוקדים וליהנות ליהנות מהחיים שברשותנו. כל אחד חולמים על להיות מודעים לאהבתו הגדולה ביותר השייך הקב”ה, ורוצים לקרות אסירי תודה על כל השפע שהוא מרעיף יש ללא כל הרף. אנשים מבקשים לרוות רוב נחת מילדינו, מעונינים להמצא מבוגרים הטובים. אתם מעוניינים לקרות גברים ונשים אוהבים מאוד ומלאי הערכה. כל אדם רוצים לקרות חברים נאמנים ועובדים עזים.

אבל או אתם מחזיקים בתוכנו כעס שלא פתור, איננו נוכל לממש את הערכים האלמנטריים אלו. אנו בפיטר פן נמשיך לחבל בחיי היחסים העמוקות באופן מיוחד שנותר לנו, תוך כדי כעס, ביקורתיות, גישה הרע ובריחה רגשית.

איזון פנימי ובטחון עובדי יכולים להגיע מהתחייבות טוטאלית ליטול אחריות ספציפית על הזמן שברשותנו. זה כולל את הנכונות לשחרר מעצמנו מהמחיר הריאלי ניתוח של כעס שאין היא פתור. כל אחד, אינם משנה מסוג זה טראומות השתנ בזמן כלשהו, יוכל לנסוע לזה.

title:Mombasa & any Kenyan Coast- When these Day it's Extremely Trustworthy author:Andrew Muigai source_url:http://www.articlecity.com/articles/travel_and_leisure/article_453.shtml date_saved:2007-07-25 12:30:20 category:travel_and_leisure article: Kenya's 480 km country it's 3 because...